VGTU talpykla >
Verslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management >
Moksliniai straipsniai / Research articles >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.vgtu.lt/handle/1/1298
|
Title: | Evaluation of Bypass Influence on Reducing Air Polution in Vilnius City |
Other Titles: | Aplinkkelių įtakos oro užterštumo mažinimui vertinimas Vilniaus miesto pavyzdžiu |
Authors: | Vitkūnas, Rolandas Meidutė, Ieva |
Keywords: | pollution bypass vehicle environmentalism transport infrastructure research |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Vilniaus Gedimino technikos universitetas |
Citation: | Vitkūnas, R.; Meidutė, I. 2011. Evaluation of bypass influence on reducing air polution in Vilnius city, Transport 26(1): 43–49. doi:10.3846/16484142.2011.561004 |
Abstract: | The segment of transport is a significant part of social and economic infrastructure and has a direct
impact on certain economic or social territory development. It is known that production and/or trading scale development
in a specific territory leads to increased requirements for infrastructure as well as to arising environmental protection
issues. Therefore, this paper addresses a very significant problem of constantly increasing vehicle numbers that
decrease the permeability of roads and increase traffic jams, which consequently, have an impact on the pollution of
the environment. The main goal of this paper is to evaluate bypasses and high-speed streets based on data on Vilnius
City using the multi-criteria evaluation method and to verify the hypothesis of the authors. |
Description: | Santrauka lietuvių kalba. Transportas yra svarbi ekonominės ir socialinės infrastruktūros dalis, tiesiogiai susijusi su ekonomine ir
socialine tam tikros teritorijos plėtra. Pastebima, kad vystantis gamybai ir (arba) prekybai, toje teritorijoje kartu
didėja ir reikalavimai infrastruktūrai, atsiranda aplinkosaugos problemų. Autoriai nagrinėja problemą, kuri
yra labai aktuali šią dieną, t. y. nuolat didėjantis lengvųjų automobilių skaičius miestuose, kuris mažina esamą
automobilių kelių pralaidumą, didina eismo spūstis, o tai, be abejo, sukelia didesnę taršą degalų emisija. Šio
darbo tikslas – įvertinti aplinkkelius ir greitąsias gatves Vilniaus miesto pavyzdžiu ir tyrimo rezultatais pagrįsti
straipsnyje iškeltą hipotezę. |
URI: | http://dspace1.vgtu.lt/handle/1/1298 |
ISSN: | 1648-4142 print 1648-3480 online |
Appears in Collections: | Moksliniai straipsniai / Research articles
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|