VGTU talpykla >
Doktorantūros skyrius / Department for Doctoral Studies >
Technologijos mokslų daktaro disertacijos ir jų santraukos >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.vgtu.lt/handle/1/1614
|
Title: | Bejutiklių asinchroninių dažninių pavarų tyrimas |
Other Titles: | Investigation of Frequency Controlled Sensorless Induction Motor Drives |
Authors: | KRIAUČIŪNAS, Jonas |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | VGTU leidykla „TECHNIKA“ |
Citation: | Kriaučiūnas, J. 2013. Bejutiklių asinchroninių dažninių pavarų tyrimas: daktaro disertacija. Vilnius: Technika. 112 p. |
Description: | Disertacijoje nagrinėjami bejutiklių asinchroninių dažninių elektros pavarų dinamiai modeliai ir pereinamieji vyksmai.
Disertaciją sudaro įvadas, trys pagrindiniai skyriai, išvados, naudotos literatūros ir autoriaus publikacijų disertacijos tema sąrašas.
Įvadiniame skyriuje formuluojama tiriamoji problema, darbo aktualumas, tyrimų objektas, darbo tikslas ir uždaviniai, tyrimų metodika, darbo mokslinis naujumas, rezultatų praktinė reikšmė, ginamieji teiginiai. Įvado pabaigoje pristatomos autoriaus paskelbtos publikacijos disertacijos tema ir pranešimai konferencijose bei disertacijos struktūra.
Pirmajame skyriuje pateikta dažninių elektros pavarų matematinių modelių analizinė literatūros apžvalga. Išanalizuotos asinchroninio variklio koordinačių sistemos ir jų transformavimas. Apžvelgta: variklio valdymo metodai, bejutiklių pavarų kūrimo ir taikymo aktualumas, aprašytas neraiškiosios logikos reguliatoriaus valdymo principas. Apibendrinta realiuoju laiku valdomų elektromechaninių pavarų kūrimo problematika. Formuluojamos skyriaus išvados ir disertacijos uždaviniai.
Antrajame skyriuje aprašoma bejutiklių asinchroninių pavarų kompiuterinių modelių sudarymui naudojama metodika ir priemonės. Sudaromas greičio stebiklio matematinis ir kompiuterinis modeliai. Aprašoma neraiškiosios logikos reguliatoriaus sintezė ir elektromechaninės sistemos valdymo realiuoju laiku priemonės. Skyriaus pabaigoje formuluojamos išvados.
Trečiajame skyriuje pristatomi imitaciniai ir eksperimentiniai tyrimai. Sudaromi bejutiklių elektros pavarų kompiuteriniai modeliai pavaros pereinamiesiems vyksmams tirti. Ištirta netiesinė, su greičio grįžtamuoju ryšiu sistema, kurios valdymui pritaikytas kombinuotas neraiškiosios logikos ir proporcinis integralinis diferencialinis (PID) reguliatorius, kuris veikia visame darbinių greičių diapazone. Bandymai atliekami esant skirtingiems greičio reguliatoriams, skirtingoms apkrovoms bei keičiant greičio nuostato signalą. Atlikta sudarytų dinaminių modelių adekvatumo patikra realiuoju laiku valdomu eksperimentiniu dažninių pavarų stendu.
Disertacijos tema paskelbta dešimt mokslinių straipsnių: keturi – periodiniuose recenzuojamuose mokslo leidiniuose; trys – mokslo žurnaluose, įtrauktuose į Thomson Reuters Web of Science duomenų bazę; vienas – Lietuvos mokslo žurnaluose; šeši – kituose tarptautinių ir respublikinių konferencijų leidiniuose. Disertacijos tema perskaityti devyni pranešimai Lietuvos ir tarptautinėse konferencijose. |
URI: | http://dspace1.vgtu.lt/handle/1/1614 |
ISBN: | 978-609-457-483-2 |
Appears in Collections: | Technologijos mokslų daktaro disertacijos ir jų santraukos
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|