VGTU talpykla > Aplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering > Moksliniai straipsniai / Research articles >

Lietuvių   English
Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.vgtu.lt/handle/1/1746

Title: Assessment of air quality using diffusive samplers and ADMS-Urban = Oro kokybės vertinimas naudojant difuzinius ėmiklius ir ADMS-Urban modeliavimo programą
Authors: Šerevičienė, Vaida
Paliulis, Dainius
Keywords: Azoto dioksidas
Sklaida
Difuzinis ėmiklis
Modeliavimas
ADMS-Urban
Nitrogen dioxide
Dispersion
Diffusive sampler
Modelling
Modelling
Issue Date: 2011
Publisher: Lietuvos mokslų akademijos leidykla
Citation: Šerevičienė, V.; Paliulis, D. 2011. Assessment of air quality using diffusive samplers and ADMS-Urban = Oro kokybės vertinimas naudojant difuzinius ėmiklius ir ADMS-Urban modeliavimo programą, Ekologija 57(3): 129-136
Series/Report no.: Vol. 57; no. 3 (2011)
Abstract: Didžiąją dalį neorganinių teršalų į aplinką išmeta energetikos sektoriaus objektai ir transporto priemonės. Vienas svarbiausių neorganinių oro teršalų – azoto dioksidas (NO2) – susidaro vykstant degimo procesams, jo pagrindinis šaltinis – autotransportas. Azoto oksidų ir kitų oro teršalų nustatymui naudojami difuziniai ėmikliai, kurie vis labiau populiarėja dėl savo paprastumo, pigumo ir galimybės išdėstyti daugelyje vietų apimant miestus, regionus ar net skirtingas šalis. Šio darbo tikslas buvo palyginti indikatorinio ir modeliavimo metodų rezultatus remiantis Vilniaus miesto Žirmūnų mikrorajono oro kokybės vertinimu. Azoto dioksidas matuotas difuziniais ėmikliais, kurie dvi savaites 25-iose rajono vietose buvo pritvirtinti ant gatvių apšvietimo stulpų. Difuziniuose ėmikliuose naudotas trietanolamino (TEA) tirpalas ir nerūdijančio plieno tinklelis. Didesnės azoto dioksido koncentracijos buvo nustatytos prie intensyvaus eismo Kareivių ir Žirmūnų gatvių – vidutiniškai 39,0 μg/m3. Atokiau nuo šių gatvių, daugiabučių kiemuose, šios koncentracijos buvo 2,2 karto mažesnės (17,7 μg/m3). Žirmūnų mikrorajono oro kokybė buvo įvertinta ir modeliuojant iš autotransporto išsiskiriančio azoto dioksido sklaidą ADMS-Urban programa. Didžiausia azoto dioksido koncentracija, kuri apskaičiuota taikant transporto srautus įvertinantį modeliavimą, nustatyta Žirmūnų šiaurės vakarinėje dalyje – Kareivių, Kalvarijų ir Ozo gatvių sankryžoje: ties šia sankryža NO2 koncentracija siekė 60 μg/m3. Mažiausios NO2 koncentracijos (14,0–16,0 μg/m3) nustatytos toliau nuo pagrindinio taršos šaltinio – autotransporto eismo – esančiuose matavimo taškuose.Palyginus azoto dioksido koncentracijas Žirmūnų mikrorajono aplinkos ore, gautas matuojant difuziniais ėmikliais, ir rezultatus taikant ADMS-Urban programinį modeliavimo paketą, nustatyta paklaida svyravo nuo 2,5 iki 35,8 %. Matavimų metu gautos koncentracijos vidutiniškai 13,9 % skyrėsi nuo ADMS-Urban modeliavimo programa gautų rezultatų. Modeliavimo duomenys neviršija 2008/50/EB direktyvoje nurodytos neapibrėžties nustatant azoto dioksido koncentraciją modeliavimo būdu. DOI: http://dx.doi.org/10.6001/ekologija.v57i3.1918
URI: http://dspace1.vgtu.lt/handle/1/1746
ISSN: 0235-7224
Appears in Collections:Moksliniai straipsniai / Research articles

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ekologija_Vol57_No3_129-136_sereviciene.pdf1.68 MBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback