VGTU talpykla > Verslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management > Moksliniai straipsniai / Research articles >

Lietuvių   English
Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.vgtu.lt/handle/1/280

Title: Rinkos struktūra konkurencinės strategijos formavimo kontekste
Other Titles: Market structure in the context of developing competitive strategy
Authors: Krivka, Algirdas
Ginevičius, Romualdas
Keywords: Rinkos struktūra
Grynoji konkurencija
Monopolija
Monopolinė konkurencija
Oligopolija
Generinės strategijos
Market structure
Pure competition
Monopoly
Monopolistic competition
Oligopoly
Generic strategy
Issue Date: 2009
Publisher: Vilniaus Gedimino technikos universitetas
Citation: Krivka, A.; Ginevičius, R. 2009. Rinkos struktūra konkurencinės strategijos formavimo kontekste, Mokslas- Lietuvos ateitis 1(3): 34-37.
Abstract: The abstract deals with the application of positioning strategies under the conditions of classical market structures. It is discovered that the assumptions of pure competition leave no space for M. Porter’s generic cost leadership and differentiation strategies to be applied. The enterprise’s actions, influencing five competitive forces and implementing generic strategies, are reasonable under the conditions of imperfect competition market structures. The game theory models, applied to oligopoly, indicate the close interaction of enterprises and interdependence of their strategic decisions: cost reduction and differentiation strategies not only increase the profit of the enterprise, implementing the strategy, but by affecting market price and residual demand decrease the competitor’s profit.
Description: Lietuviška santrauka. Straipsnyje nagrinėjamos klasikinių rinkos struktūrų: tobulos konkurencijos, monopolijos, monopolinės konkurencijos ir oligopolijos – esminės, konkurencinės strategijos formavimui įtakos turinčios charakteristikos bei pozicionavimu rinkoje pagrįstų strategijų taikymas šiose rinkos struktūrose. Konkurencinis pozicionavimo koncepcijos pranašumas siejamas su rinkos netobulumo požymiais (įėjimo į rinką barjerais, netobula informacija, nemobiliais ištekliais ir kt.), todėl teigiama, kad M. Porter penkių konkurencinių jėgų poveikio slopinimas ir generinių strategijų taikymas yra pagrįstas tik netobulos rinkos struktūrose: monopolijoje, monopolinėje konkurencijoje ir oligopolijoje. Šioji rinkos struktūra analizuojama taikant lošimų teorijos modelius siejant Cournot ir Bertrand modelius su generinėmis sąnaudų lyderio ir diferenciacijos strategijomis.
URI: http://dspace1.vgtu.lt/handle/1/280
ISSN: 2029-2341
Appears in Collections:Moksliniai straipsniai / Research articles

Files in This Item:

File Description SizeFormat
vol1_no3_34-37_krivka-ginevicius.pdf184.17 kBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback