VGTU talpykla > Verslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management > Moksliniai straipsniai / Research articles >

Lietuvių   English
Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.vgtu.lt/handle/1/301

Title: Geschäftstourismus im Fokus gegenläufiger Trends
Other Titles: Verslo turizmas – dėmesio atkreipimas į atvirkštinę kryptį
Authors: Ginevičius, Romualdas
Hausmann, Thomas
Schafir, Schlomo
Keywords: Verslo kelionių sąvoka ir apimtis
Verslo kelionių rinkos struktūra
Oro skrydžių kompanijos
Viešbučių sfera
Automobilių nuomos kompanijos
Deutsche Bahn AG
Term and volume of business trip
Structure of business trip market
Airlines
Hotel business
Hire car enterprise
Deutsche Bahn AG
Issue Date: 2007
Publisher: Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas
Citation: Ginevičius, R.; Hausmann, T.; Schafir, S. 2007. Geschäftstourismus im Fokus gegenläufiger Trends, Verslas: teorija ir praktika 8(3): 139-145.
Abstract: The number and the costs of business trips grow. The first fairs specialized in this subject have been established in Dusseldorf and Berlin. The last fair, the second Business Travel Show in Dusseldorf, was visited by 110 exhibitors and twice as big as the fair one year ago. Focus of the fair was the important aspect of possibilities of cost reductions. It is understandable that especially companies of intense traveling amounts want to save money, as the German market of business trips reaches an enormously high level of turnover mentioned earlier of private holiday trips. The huge market of business trips and the increased cost consciousness are naturally a challenge for the tourism industry. The contribution available shows the importance and the management of this segment.
Description: Lietuviška santrauka. Verslo kelionių skaičius ir išlaidos auga. Pirmosios specializuotosios mugės šioje srityje surengtos Diuseldorfe ir Berlyne. Paskutinę mugę – antrąją verslo kelionių mugę Diuseldorfe aplankė 110 eksponentų ir buvo ji dvigubai didesnė nei mugė prieš vienerius metus. Pagrindinis dėmesys buvo sutelktas į galimybes sumažinti verslo kelionių išlaidas. Suprantama, kad kompanijos, kurių darbuotojai intensyviai keliauja, nori sutaupyti pinigų. Didelė verslo kelionių rinka ir augančios išlaidos yra iššūkis turizmo industrijai. Straipsnyje pateikta šio segmento svarba ir valdymas.
URI: http://dspace1.vgtu.lt/handle/1/301
ISSN: 1648-0627
Appears in Collections:Moksliniai straipsniai / Research articles

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Business_Vol8_No3_139-145_Ginevicius.pdf217.06 kBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback