VGTU talpykla >
Elektronikos fakultetas / Faculty of Electronics >
Moksliniai straipsniai / Research articles >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.vgtu.lt/handle/1/38
|
Title: | Two-mass Mariable Speed Drive |
Other Titles: | Reguliuojamo greičio dvimasė pavara |
Authors: | Juraitis, Sigitas Rinkevičienė, Roma Kilikevičius, Artūras |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Kauno technologijos universitetas |
Citation: | Juraitis, S.; Rinkevičienė, R.; Kilikevičius, A. 2010. Two-mass mariable speed drive, Electronics and Electrical Engineering [Elektronika ir elektrotechnika]. 4(100): 25-28. |
Abstract: | The paper presents the simulation results of the close loop two-mass electromechanical system model with the speed and current feedbacks. Motor speed is controlled by a torque-generated stator current component while maintaining the flux-generated current component steady. The torque-generated current component is corrected to track it set point in the current controller using its own dedicated PI controller. Simulink model of vector controlled two-mass electromechanical system is elaborated. The motor model is developed in stationary reference frame. Simulations results at starting motor at no load and applying different load are analyzed. The change of speed reference of motor, running with different load, is considered. |
Description: | Lietuviška santrauka. Straipsnyje pristatomi vektorinio valdymo uždarosios dvimasės elektromechaninės sistemos su greičio ir srovės grįžtamaisiais ryšiais tyrimo duomenys, pateikiami modeliavimo rezultatai. Pavaros greitis reguliuojamas statoriaus srovės dedamąja, proporcinga sukimo momentui, kartu palaikant srauto srovės dedamąją pastovią. Nustatytoji srovės dedamosios vertė, proporcinga momentui, palaikoma naudojant PI valdiklį. Sudarytas vektorinio valdymo dvimasės elektromechaninės sistemos „Simulink“ modelis. Variklio modelis sudarytas nejudamoje koordinačių sistemoje. Atlikti tyrimai esant skirtingo dydžio apkrovai ir nusistovėjusiam greičiui ir keičiant nuostato greitį esant skirtingoms apkrovoms. |
URI: | http://hdl.handle.net/1/38 |
ISSN: | 1392-1215 |
Appears in Collections: | Moksliniai straipsniai / Research articles
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|