VGTU talpykla >
Transporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering >
Moksliniai straipsniai / Research articles >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.vgtu.lt/handle/1/71
|
Title: | Research on model application to restructuring the railway transport sector in Lithuania |
Other Titles: | Modelių taikymo Lietuvos geležinkelių sektoriui restruktūrizuoti tyrimas |
Authors: | Jarašūnienė, Aldona |
Keywords: | Restruktūrizavimas Geležinkelių transporto sektorius Modeliai Įdiegimas Valdymas Funkcionavimas Restructurisation Railway sector Structural models Establishment of enterprise Reform Management |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Vilniaus Gedimino technikos universitetas |
Citation: | Jarašūnienė, A. 2009. Research on model application to restructuring the railway transport sector in Lithuania, Transport 24(3): 205-211. doi: 10.3846/1648-4142.2009.24.205-211. |
Abstract: | There is no economic grounding and estimation of costs incurred to the State by the establishment and operation of the railway infrastructure management enterprise. In this regard, the article deals with the evaluation of reforming the railway transport sector in other countries and analyses the comparison of restructuring models according to the experience of the EU member states as well as evaluates the selection of models proposed by foreign theoreticians and from an economic point of view justifies the most relevant model of reforming Lithuanian railway transport sector. |
Description: | Lietuviška santrauka. Tam, kad būtų sukurtas organizacinės geležinkelių sistemos struktūros modelis, reikia ekonomiškai pagrįsti ir apskaičiuoti, kiek valstybei kainuos valstybės įmonės viešajai geležinkelių infrastruktūrai valdyti steigimas ir funkcionavimas. Straipsnyje pateikiama užsienio šalių geležinkelių transporto sektoriaus reformos įvertinimas, restruktūrizacijos modelių lyginimo pagal ES šalių patirtį analizė, užsienio šalių teoretikų įvertinimas parenkant modelį, pagrindžiamas ekonominiu aspektu tinkamiausias Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto sektoriaus reformos modelis. |
URI: | http://hdl.handle.net/1/71 |
ISSN: | 1648-4142 print ISSN 1648-3480 |
Appears in Collections: | Moksliniai straipsniai / Research articles
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|