VGTU talpykla >
Doktorantūros skyrius / Department for Doctoral Studies >
Technologijos mokslų daktaro disertacijos ir jų santraukos >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.vgtu.lt/handle/1/2991
|
Title: | Nestandžios dangos konstrukcijos modeliavimas įvertinant tampriai klampias asfalto savybes |
Authors: | Kleizienė, Rita |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | VGTU leidykla „Technika“ |
Citation: | Kleizienė, R. 2016. Nestandžios dangos konstrukcijos modeliavimas įvertinant tampriai klampias asfalto savybes: daktaro disertacija. Vilnius: Technika, 178 p. |
Abstract: | Nestandi dangos konstrukcija – tai vieno ar daugiau asfalto sluoksnių danga paklota
ant surištų ar nesurištų pagrindo sluoksnių. Nors visi dangos konstrukcijos
sluoksniai yra vienodai svarbūs eksploatacijos metu, asfalto danga turi didelę
įtaką konstrukcijos funkcionavimui. Asfalto sluoksniai sudaryti iš sutankinto
kompozitinių medžiagų mišinių, surišto organinės kilmės bituminiu rišikliu. Šio
rišiklio, taip pat ir asfalto mišinio, savybės kinta priklausomai nuo aplinkos ir
apkrovų sąlygų – tai nulemia visos dangos konstrukcijos laikomąją gebą. Todėl
tampriai klampios asfalto mišinio savybės ir jų kitimas turi būti įvertinti dangos
konstrukcijos projektavimo stadijoje, nustatant ir optimizuojant visos dangos
konstrukcijos sluoksnių storius ir medžiagų rūšis pagal jų poveikį kitų sluoksnių
bei visos dangos konstrukcijos funkcionavimui.
Disertacijoje nagrinėjamas dinaminių ciklinių apkrovų poveikis prie skirtingų
temperatūrų asfalto mišinio ir bitumo tampriai klampioms savybėms. Asfalto
sluoksnių tampriai klampių savybių tyrimo metodika pritaikyta tiek naujoms,
tiek ir eksploatuojamoms kelių tiesybos medžiagoms. Asfalto mišinius bandant
laboratorijoje naudojami naujai pagaminti bei iš eksploatuojamo kelio (2007 m.)
paimti asfalto sluoksnių ėminiai. Eksperimentu atlikti tyrimai asfalto mišinių
tampriai klampių savybių nustatymui dviem būdais: asfalto mišinius bandant
laboratorijoje netiesioginio tempimo metodu; ir savybes nustatant iš teorinių
skaičiavimų. Tiriamas asfalto mišinių ir bitumo dinaminis tamprumo ir šlyties
moduliai nuo skirtingo dažnio dinaminių apkrovų tiesiškai tampriai klampiose
deformacijų ribose esant skirtingos temperatūroms. Disertacijos rezultatai apima
asfalto dangos konstrukcijos funkcionavimo įvertinimo algoritmo sukūrimą ir
būtinųjų įvesties duomenų nustatymą.
Disertacija sudaryta iš įvado, trijų skyrių, santraukos anglų kalba ir septynių
priedų. Pirmajame skyriuje aprašyti Lietuvoje ir užsienio šalyse taikomi asfalto
dangų konstravimo metodai ir duomenų poreikis. Analizuojami kelių tiesybos
medžiagų tamprių ir tampriai klampių mechaninių savybių nustatymo metodai.
Antrajame skyriuje pateiktas asfalto mišinių ir jų sudedamųjų dalių eksperimentinis
tyrimas, rezultatų analizė ir vertinimas. Pritaikytas ir patikslintas Hirsch
modelis asfalto mišinių dinaminio tamprumo modulio apskaičiavimui pagal mišinio
sudedamąsias dalis ir bitumo dinaminį šlyties modulį. Susisteminti įvesties
duomenys dangos konstrukcijos pažangių projektavimo metodikų taikymui. Trečiasis
skyrius skirtas dangos konstrukcijos reakcijos nuo statinės ir judančios
apkrovos skaičiavimams taikant eksperimentu nustatytas asfalto mišinių tamprias
ir tampriai klampias savybes. Taikant skirtingus dangos konstrukcijos projektavimo
metodus ir įvesties duomenis atliktas dangos konstrukcijos optimizavimas
ir nustatytas ekonominis efektyvumas. |
URI: | http://dspace.vgtu.lt/handle/1/2991 |
ISBN: | 978-609-457-970-7 |
Appears in Collections: | Technologijos mokslų daktaro disertacijos ir jų santraukos
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|