|
VGTU talpykla >
Kūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries >
Moksliniai straipsniai / Research articles >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.vgtu.lt/handle/1/3618
|
Title: | Vizualinės komunikacijos klišės pramogų industrijoje: tango šokis kinematografijoje |
Authors: | Juzefovič, Agnieška |
Keywords: | pramogų industrijos vizualinė komunikacija kinematografija tango stereotipai šokis kaip kova |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Logos |
Citation: | Juzefovič, A. 2017. Vizualinės komunikacijos klišės pramogų industrijoje: tango šokis kinematografijoje, Logos 91, 107–118 |
Series/Report no.: | 91; |
Abstract: | Tyrimas skirtas vienai svarbiausių ir didžiausią apyvartą turinčių pramogų industrijos šakų – komerciniam
kinui. Nagrinėjami tango motyvai Vakarų kinematografijos istorijoje, išryškinamos Holivudo istorijos ir
tango šokio bei muzikos sąsajos. Svarstomos priežastys, lėmusios miuziklų, komedijų, dramų bei veiksmo filmų kūrėjų susidomėjimą šiuo aistringu, melancholišku, dažnai dramatišku šokiu, demaskuojamos klišės,
į kurias Holivudo filmo industrija įspraudė šį šokį. Parodoma, kaip, pradedant filmu Keturi Apokalipsės
raiteliai (1921), kinematografijoje susiformavo socialiniam tango šokiui nebūdingas „kietojo” tango stereotipas.
Šis tango stilius, parankus siekiant perteikti aistrą, pyktį ir kitus dramatiškus jausmus, regimas tokiuose
filmuose, kaip Saulėlydžio bulvaras (1950), Džiaze tik merginos (1959), Paskutinysis tango Paryžiuje
(1972), Kareivis iš Oranje (1977), Melas vardan tiesos (1994) ir kituose. Paskutiniajame XX a. dešimtmetyje
sukurtuose filmuose, tokiuose kaip Alisa (1990), Moters kvapas (1992), Indokinija (1992), šis šokis dažniau
siejamas su kova už laisvę, savęs tvirtinimu, tačiau esminės klišės taip ir nebuvo įveiktos. |
URI: | http://dspace.vgtu.lt/handle/1/3618 |
ISSN: | 0868-7692 |
Appears in Collections: | Moksliniai straipsniai / Research articles
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|