VGTU talpykla >
Kūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries >
Moksliniai straipsniai / Research articles >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.vgtu.lt/handle/1/3619
|
Title: | Elitinė ir masinė kultūra medijų sąlygomis |
Authors: | Kačerauskas, Tomas |
Keywords: | elitinė kultūra masinė kultūra medijos vartojimas meno kūrinys |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Logos |
Citation: | Kačerauskas, T. 2016. Elitinė ir masinė kultūra medijų sąlygomis, Logos 89, 54–62 |
Series/Report no.: | 89; |
Abstract: | Straipsnyje nagrinėjamas elitinės ir masinės kultūros santykis. Plėtojamos šios tezės: 1. Elitinė ir masinė
kultūra maitina viena kitą; jeigu nebūtų elitinės kultūros, negalėtume šnekėti ir apie jos antipodą – masinę
kultūrą. 2. Nors vartojimo masiškumas – vienas iš masinės kultūros požymių, tai nieko nepasako apie jos
skirtį nuo elitinės kultūros. 3. Meno kūrinio paklausumas – reliatyvus, jis priklauso tiek nuo menininko
pastangų, tiek nuo estetinės aplinkos, kurioje skleidžiasi ir (ne)pripažįstamas tas menininkas. 4. Masiškumas
ir elitiškumas gali keistis vaidmenimis, be to, jie – vienas kito kriterijai; elitinės ir masinės kultūros vaidmenų
kaita – būtinas kultūros dinamikos aspektas. 5. Elitinė kultūra visų pirma rodo kelią, tendencijas menui
ar kultūrai apskritai. 6. Masinė kultūra yra naujųjų medijų, tiražuojančių produktus, fenomenas. 7. Elitinė
kultūra suvaroma į getus, iš kur ji pasklinda ribotomis porcijomis – tik tiek, kiek leidžia nusistovėjusios
pažiūros. 8. Nusistovėjusių medijų kanalų griovimas ir naujų paieška sietini su elitine, iškilia veikla. |
URI: | http://dspace.vgtu.lt/handle/1/3619 |
ISSN: | 0868-7692 |
Appears in Collections: | Moksliniai straipsniai / Research articles
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|