|
VGTU talpykla >
Doktorantūros skyrius / Department for Doctoral Studies >
Technologijos mokslų daktaro disertacijos ir jų santraukos >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.vgtu.lt/handle/1/4260
|
Title: | Eismo saugumo ir pralaidumo optimizavimas kelio darbų zonose |
Other Titles: | Optimization of traffic safety and capacity in road work zones |
Authors: | Skrodenis, Dovydas |
Issue Date: | 29-Apr-2021 |
Publisher: | Vilniaus Gedimino technikos universitetas |
Citation: | Skrodenis, D. 2021. Eismo saugumo ir pralaidumo optimizavimas kelio darbų zonose: daktaro disertacija. Vilnius: Technika, 148 p. |
Abstract: | Disertacijoje nagrinėjamas inžinerinių priemonių ir laikinų šviesoforų signalų trukmės optimizavimas kelio darbų zonose. Disertacijos tikslas – siekiant padidinti eismo saugą kelio darbų zonose pateikti rekomendacijas greičio mažinimo priemonių parinkimui ir eismo organizavimo prin-cipams bei mažinant ekonominę žalą dėl laiko gaišties sukurti transporto priemonių srautų modeliavimo metodiką.
Disertaciją sudaro įvadas, trys skyriai, bendrosios išvados, rekomendacijos, naudotos literatūros ir autoriaus publikacijų disertacijos tema sąrašai bei 6 priedai.
Įvade aptariama tiriamoji problema, darbo aktualumas, analizuojamas tyrimų objektas, formuluojamas darbo tikslas ir uždaviniai. Taip pat aprašoma sukurta tyrimų metodika, darbo mokslinis naujumas ir jo reikšmė, ginamieji teiginiai. Įvado pabaigoje pristatomos disertacijos tema autoriaus moksliniuose leidiniuose paskelbtos publikacijos ir pranešimai konferencijose, disertacijos struktūra bei padėka.
Pirmame skyriuje pateikiama glausta informacija apie Lietuvos automobilių kelių tinklą, jo plėtrą ir priežiūrą, darbų zonų atsiradimo priežastis keliuose ir jų įtaką eismo saugumui. Taip pat pateikiama eismo įvykių analizė kelio darbų zonose bei taikomų inžinerinių priemonių efektyvumas. Skyriaus pabaigoje formuluojamos išvados ir tikslinami disertacijos uždaviniai. Antrame skyriuje nagrinėjami eismo pralaidumą keliuose lemiantys veiksniai, eismo dalyvių elgsena ir žmogiškųjų faktorių svarba eismo saugai bei eismo laidumui. Pateikiama glausta informacija apie kelio darbų zonose taikomus eismo pralaidumo modelius ir formuluojamos skyriaus išvados. Trečiame skyriuje analizuojami eksperimentiniai tyrimai ir rezultatai, atlikti kelio darbų zonose siekiant nustatyti transporto priemonių važiavimo greičius bei kelio darbų zonose naudojamų priemonių efektyvumą greičio mažininimui. Taip pat, nustatytos optimalios kelio darbams naudojamų šviesoforų signalų trukmės, palyginami jų veiksmingumo rezultatai, per laiko gaišties prizmę, su taikomomis šviesoforų signalų trukmėmis atlikus realius darbų zonų stebėjimus. Nagrinėjami eismo organizavimo trūkumai magistralėse bei greitkeliuose. Analizuojamos darbo zonose naudojamų šviesoforų signalų trukmės naudojimo galimybės bei atliktas jų ekonominis vertinimas. Skyriaus pabaigoje formuojamos išvados ir rekomendacijos.
Disertacijos tema paskelbti 8 mokslo straipsniai: trys – mokslo žurnaluose, įtrauktuose į Clarivate Analytics Web of Science duomenų bazę, vienas – recenzuojamame mokslo žurnale. Disertacijos tema perskaityti 4 pranešimai Lietuvos bei kitų šalių mokslinėse konferencijose. |
Description: | Daktaro disertacija |
URI: | http://dspace.vgtu.lt/handle/1/4260 |
Appears in Collections: | Technologijos mokslų daktaro disertacijos ir jų santraukos
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|