VGTU talpykla > Doktorantūros skyrius / Department for Doctoral Studies > Technologijos mokslų daktaro disertacijos ir jų santraukos >

Lietuvių   English
Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.vgtu.lt/handle/1/4342

Title: Dviejų orlaivių skrydžio konflikto situacijų modeliavimas, vertinant determinuotus ir stochastinius parametrus
Other Titles: Simulation of conflict situations between two-aircraft in flight considering deterministic and stochastic parameters
Authors: Dudoit, Anrieta
Issue Date: 28-Feb-2023
Publisher: Vilniaus Gedimino technikos universitetas
Citation: Dudoit, A. 2023. Dviejų orlaivių skrydžio konflikto situacijų modeliavimas, vertinant determinuotus ir stochastinius parametrus: daktaro disertacija. Vilnius: Vilniaus Gedimino technikos universitetas, 128 p.
Abstract: Disertacijoje nagrinėjamos orlaivių konfliktinės situacijos. Pagrindinis tyrimo objektas yra dviejų skrendančių orlaivių konflikto situacijų modeliavimas, vertinant determinuotus ir stochastinius parametrus. Darbe sprendžiami keli pagrindiniai uždaviniai: išanalizuoti naudojami orlaivių konfliktinių situacijų sprendimo metodai ir palyginti jų efektyvumai, ištirti dviejų orlaivių konfliktą aprašantys veiksniai, turintys įtakos skrydžių efektyvumui ir saugai, pasiūlytos naujos Dubinso ir 3HC algoritmų taikymo ribos, įvertinant saugos ir racionalaus maršruto parinkimo kriterijus, ir pritaikyta stochastinio uždavinio metodika orlaivių konflikto analizei. Po to, sukurtas programinis orlaivių konfliktų modeliavimo kodas įvertinant saugą ir racionaliai parenkant maršrutą. Disertaciją sudaro įvadas, keturi skyriai, rezultatų apibendrinimas, naudotos literatūros ir autoriaus publikacijų disertacijos tema sąrašas. Įvadiniame skyriuje aptariama tiriamoji problema, darbo aktualumas, aprašomas tyrimų objektas, formuluojamas darbo tikslas ir uždaviniai, aprašoma tyrimų metodika, darbo mokslinis naujumas, darbo rezultatų praktinė reikšmė, ginamieji teiginiai. Įvado pabaigoje pristatomos disertacijos tema autoriaus paskelbtos publikacijos ir pranešimai konferencijose bei disertacijos struktūra. Pirmasis skyrius skirtas literatūros apžvalgai. Jame pateikti orlaivių konfliktų sprendimo būdai / metodai, jų taikymo ribos, privalumai ir trūkumai. Aptarti orlaivių konfliktą aprašantys veiksniai, turintys įtakos skrydžių saugai ir efektyvumui. Skyriaus pabaigoje pateiktos išvados. Antrajame skyriuje pateikta pasiūlyta Dubinso ir 3HC algoritmų metodika bei jos taikymo ribos, įvertinant saugos ir racionalaus maršruto parinkimo kriterijus, taip pat išvesta netiesinė lygtis apskritimo taškams apskaičiuoti bei judėjimui neapskritomis kreivėmis aprašyti. Trečiajame skyriuje pasiūlyta nauja patikslinta orlaivių konflikto stochastinio uždavinio metodika. Ketvirtajame skyriuje pasiūlytas stochastinis dviejų orlaivių konfliktinės situacijos modeliavimas taikant Dubinso skaitinį modelį neapibrėžtumo sąlygomis. Disertacijos tema paskelbti 5 straipsniai: du – recenzuojamuose mokslo žurnaluose, įtrauktuose į Clarivate Analytics Web of Science duomenų bazės sąrašą, du – kitų tarptautinių duomenų bazių leidiniuose, vienas – recenzuojamoje tarptautinių konferencijų medžiagoje. Disertacijos tema perskaityti 6 pranešimai Lietuvos ir kitų šalių konferencijose.
Description: Daktaro disertacija
URI: http://dspace.vgtu.lt/handle/1/4342
Appears in Collections:Technologijos mokslų daktaro disertacijos ir jų santraukos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
A_Dudoit disertacija.pdf4.04 MBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback