|
VGTU talpykla >
Doktorantūros skyrius / Department for Doctoral Studies >
Technologijos mokslų daktaro disertacijos ir jų santraukos >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.vgtu.lt/handle/1/4352
|
Title: | Skystaisiais ir dujiniais biodegalais veikiančio slėginio uždegimo variklio degimo proceso tyrimai |
Other Titles: | Research of the combustion process in a compression ignition engine fuelled with liquid and gaseous biofuels |
Authors: | Stravinskas, Saulius |
Issue Date: | 9-May-2023 |
Publisher: | Vilniaus Gedimino technikos universitetas |
Citation: | Stravinskas, S. 2023. Skystaisiais ir dujiniais biodegalais veikiančio slėginio uždegimo variklio degimo proceso tyrimai: daktaro disertacija. Vilnius: Vilniaus Gedimino technikos universitetas, 142 p. |
Abstract: | Disertacijoje nagrinėjamas dviejų rūšių biodegalų (skystųjų ir dujinių) naudojimo slėginio uždegimo vidaus degimo variklyje efektyvumas, lyginant su iškastiniais degalais, dujas tiekiant kartu su įsiurbiamu oru ir jas uždegant, į cilindrą tiesiogiai įpurškus skystuosius degalus. Pagrindinis tyrimų objektas – dviejų rūšių biodegalų (biodujų ir antros kartos biodyzelino) degimo procesas tiesioginio įpurškimo slėginio uždegimo variklyje, biodujas tiekiant į įsiurbimo kolektorių. Disertacijos tikslas – eksperimentiškai ir teoriškai ištyrus skirtingais dviejų rūšių biodegalais veikiantį slėginio uždegimo variklį, nustatyti dujinių degalų energinės dalies,
įpurškimo pradžios momento ir deginių recirkuliacijos (DR) poveikį degimo procesui bei energiniams ir ekologiniams rodikliams. Darbe sprendžiami keli pagrindiniai uždaviniai: eksperimentiškai ištirti degiajame mišinyje esančios dujinių degalų energinės dalies įtaką slėginio uždegimo (SU) variklio energiniams ir ekologiniams rodikliams. Remiantis SU variklio rodiklių pokyčio teorine analize ištirti skirtingos dujinių degalų energinės dalies įtaką degimo procesui
esant įvairioms variklio apkrovoms. Remiantis teorinių ir eksperimentinių tyrimų rezultatais pasiūlyti rekomendacijas dviejų rūšių biodegalų sudėčiai, skystųjų degalų įpurškimo pradžios momentui ir DR naudojimo efektyvumui nustatyti.
Disertaciją sudaro įvadas, trys skyriai, bendrosios išvados, naudotos literatūros ir autoriaus publikacijų disertacijos tema sąrašai.
Įvadiniame skyriuje aptariama tiriamoji problema, darbo aktualumas, aprašomas tyrimų objektas, formuluojamas darbo tikslas bei uždaviniai, pateikiama tyrimų metodika, darbo mokslinis naujumas, darbo rezultatų praktinė reikšmė, ginamieji teiginiai. Įvado pabaigoje pristatomos disertaci-jos tema autoriaus paskelbtos publikacijos ir pranešimai konferencijose bei disertacijos struktūra.
Pirmajame skyriuje apžvelgti moksliniai straipsniai disertacijos tema ir dviejų rūšių degalų naudojimą skatinantys veiksniai. Formuluojamos skyriaus išvados ir tikslinami disertacijos uždaviniai.
Antrajame skyriuje pateikiama dviejų rūšių degalų naudojimo SU variklyje tyrimo metodika, naudota įranga bei ekologinių ir energinių rodiklių skaičiavimo metodika.
Trečiajame skyriuje pateikti dviejų rūšių degalų naudojimo slėginio uždegimo variklyje eksperimentinių tyrimų ir skaitinio modeliavimo rezultatai.
Disertacijos tema paskelbti 7 moksliniai straipsniai: 2 – mokslo žurnaluose, įtrauktuose į Clarivate Analytics Web of Science duomenų bazę su citavimo rodikliu, 1 – Clarivate Analytics Web of Science duomenų bazės „Conference Proceedings“ leidinyje, 1 – kitų tarptautinių duomenų bazių leidinyje, 3 – kituose recenzuojamuose mokslo leidiniuose. Disertacijoje atliktų tyrimų rezultatai buvo paskelbti trijose mokslinėse konferencijose Lietuvoje ir Lenkijoje. |
Description: | Daktaro disertacija |
URI: | http://dspace.vgtu.lt/handle/1/4352 |
Appears in Collections: | Technologijos mokslų daktaro disertacijos ir jų santraukos
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|