|
VGTU talpykla >
Doktorantūros skyrius / Department for Doctoral Studies >
Technologijos mokslų daktaro disertacijos ir jų santraukos >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.vgtu.lt/handle/1/870
|
Title: | Automobilių kelių konstrukcijos pagrindo sluoksnių stiprumo nustatymo metodų vertinimas, tyrimai ir taikymas |
Other Titles: | Assessment, research and use of methods for determining the strength of base courses of road pavement structure |
Authors: | Bertulienė, Lina |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | VGTU leidykla „Technika“ |
Citation: | Bertulienė, L. 2011. Automobilių kelių konstrukcijos pagrindo sluoksnių stiprumo nustatymo metodų vertinimas, tyrimai ir taikymas: daktaro disertacija. Vilnius: Technika. 166 p. |
Description: | Disertacijoje nagrinėjami automobilių kelių konstrukcijų stiprumo nustatymo metodai ir jų taikymas. Disertacijos tikslas – remiantis teorinių bei eksperimentinių tyrimų rezultatais pagrįsti statinių ir dinaminių poveikių matavimo metodų tinkamumą kelio konstrukcijos sluoksnių stiprumui nustatyti bei parinkti patikimiausią. Sprendžiami šie pagrindiniai uždaviniai: išnagrinėti kelio konstrukcijos stiprumo nustatymo metodus, eksperimentiškai ištirti Lietuvos automobilių kelių konstrukcijų stiprumą taikant statinį ir dinaminį matavo metodus, nustatyti patikimą ryšį tarp matavimo metodų rezultatų, parinkti tinkamiausią matavimo metodą atskiriems kelio konstrukcijos sluoksniams.
Disertaciją sudaro įvadas, keturi skyriai, rezultatų apibendrinimas, naudotos literatūros ir autorės publikacijų disertacijos tema sąrašai, 9 priedai.
Įvade aptariama tiriamoji problema, darbo aktualumas ir tyrimų objektas, formuluojamas darbo tikslas ir uždaviniai, aprašoma tyrimų metodika, darbo mokslinis naujumas, darbo rezultatų praktinė vertė ir ginamieji teiginiai.
Pirmasis skyrius skirtas literatūros analizei. Jame pateikta Europos ir pasaulio šalių automobilių kelių dangų konstrukcijų stiprumo nustatymo skaičiuojamaisiais metodais, jas projektuojant, apžvalga, plačiau aprašomi vieni svarbiausių metodų, taikomų Lietuvoje.
Antrajame skyriuje atlikta įvairių veiksnių įtakos kelio dangos stiprumui analizė. Išnagrinėtas žalingas važiuojančių automobilių ašinių apkrovų poveikis kelio dangai, išanalizuota kelio dangos stiprumo ir būklės priklausomybė nuo aplinkos temperatūros bei kritulių sezoninių pokyčių.
Trečiajame skyriuje analizuojami eksperimentinių tyrimų etapai, bandomojo ruožo eksperimentiniams tyrimams parinkimas, dangos konstrukcijos parametrų tyrimo metodika ir naudojama įranga, autorės atliktų tyrimo duomenų analizė.
Ketvirtajame skyriuje pateikta bandomojo ruožo ant žemės sankasos ir apatinių dangos konstrukcijos sluoksnių tyrimų rezultatų statistinė analizė ir vertinimas. Pasiūlyti redukcijos koeficientai tarp statinių ir dinaminių matavimo metodų.
Disertacijos tema paskelbta 10 mokslinių straipsnių: du – mokslo žurnaluose, referuojamuose Thomson ISI Web of Science duomenų bazėje, vienas –konferencijų pranešimų rinkinyje, referuotame Mokslinės informacijos instituto Thomson ISI Proceedings leidinyje, penki – recenzuojamų tarptautinių konferencijų ir seminarų rinkiniuose, du – Lietuvos konferencijos straipsnių rinkinyje. Disertacijos tema perskaityti trys pranešimai Lietuvos ir kitų šalių mokslinėse konferencijose bei seminaruose. |
URI: | http://dspace1.vgtu.lt/handle/1/870 |
ISBN: | 978-609-457-019-3 |
Appears in Collections: | Technologijos mokslų daktaro disertacijos ir jų santraukos
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|